divendres, 5 de desembre del 2008

Web 2.0 i escola: parlem amb Jordi Jubany

El meu primer contacte amb la informàtica escolar va ser el mític Logo, aquella tortuga que avançava 90, girava dreta 45 i mai acostumava a fer el dibuix que jo li havia encomanat. (crec que el treball de fi de curs consistia en dibuixar una rentadora) Aquesta setmana volia esbrinar com l’escola actual treballa les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Per això vaig contactar amb en Jordi Jubany, un jove mestre del CEIP Pere Vila i alhora investigador en noves tecnologies aplicades a l’educació.


www.diaridebarcelona.cat


Per increïble que sembli, en Jordi assegura que algunes escoles continuen ensenyant amb logo (la longevitat de les tortugues, penso jo); però ara el que s’ensenya és a sobreviure a la wikipèdia, els cercadors, els blogs, el vídeo, les xarxes socials... tots aquests conceptes conviuen amb normalitat amb el llibre i el quadern.

Els nadius digitals (nascuts a partir de 1980) fa anys que són a l’escola, mentre que els mestres –diu en Jordi- encara som del segle passat. Els professionals han de compensar aquest decalatge amb formació i curiositat per les TIC: a la xarxa hi ha pàgines especialitzades com aquesta on els docents posen en comú experiències amb les noves tecnologies.

Amb professionals engrescats amb les TIC com en Jordi, hi haurà alumnes de primer de primària que aconseguiran fer petites meravelles com aquest vídeo, premiat a una mostra escolar.

Publicat per: Rafael Luján