Feia temps que tenia ganes de poder entrevistar en David Domingo pel diari. Aquest professor de periodisme digital de la Universitat Rovira i Virgili acabat d’aterrar d’un any i mig d’estada a la facultat de periodisme de la Universitat d’Iowa és un dels referents pel que fa a l’anàlisi de mitjans digitals.
www.diaridebarcelona.cat
Em trobo amb en David a l’entrada del modern Hotel Omm, al carrer de Rosselló. Busquem tranquilitat, però a aquella hora el vestíbul bull d’activitat amb una estranya barreja de top models, premsa estrangera i passavolants que no acabem d’identificar. Gràcies a la bona feina de la Clementina Milà, acabem trobant un raconet apartat on poder seguir amb la nostra, aliens al batibull.
Parlem de les característiques que ha de tenir un periodista digital. De com les empreses adapten els seus -de vegades limitats- recursos a les divisions digitals. En David m’explica que enguany el New York Times ha destinat més gent a l’edició digital de la nit electoral que a la pròpia edició en paper de l’endemà. Yes we can. Nosaltres, algun dia també!.
Va fer un experiment interessant amb els seus alumnes sobre el concepte d'immediatesa: analitzar qui era el primer mitjà local/especialitzat en publicar informació sobre la diada castellera de Santa Tecla del passat setembre a Tarragona; resultat: ... us deixo amb la incògnita. La solució, aquí. No té desperdici!
Si us interessa el tema, doneu-vos una volta pel seu blog Utopies digitals on en David aprofundeix en conceptes que marcaran el futur dels mitjans a la xarxa. Algunes no són utopies, són ja entre nosaltres i com diu la dita... han vingut per quedar-se.
Publicat per: Rafel Luján
divendres, 14 de novembre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada