dimecres, 5 de novembre del 2008

Mazin Hermes: “Barcelona és com Mesopotàmia”

El vaig conèixer al Fòrum Barcelona 2004. Feia una xerrada sobre l’Iraq i s’hi projectava el documental “El viatge de Mazin”, de Félix Merino. Vam parlar de la guerra i del “no a la guerra” que encara ressona pels carrers de Barcelona… i d’arreu del món, avui que les urnes han completat el pas a la història del “trio de les Açores”.

Però de seguida vaig veure que en Mazin és molt més que un exsoldat iraquià. Xerrar amb ell és com acabar de descobrir-te a tu mateix, perquè observa i analitza constantment tot allò que l’envolta. I ho fa a partir d’un bagatge intel·lectual ampli i profund, que va des dels coneixements tècnics de l’enginyer fins a la saviesa de l’humanista, lector per exemple de l’Alcorà, tot i que ell és cristià.


www.diaridebarcelona.cat

Evidentment, el dia que vam enregistrar aquesta entrevista a casa seva no vam parlar només de Barcelona. Però vaig comprovar que també té molt a dir sobre aquesta ciutat, on viu des que tenia 30 anys (ara en té 47). N’hi va haver prou amb demanar-li tres paraules que defineixin a la gent de Barcelona perquè m’ho expliqués tot. Em va dir que els barcelonins som gent ocupada, de pensament abstracte i amants de la bona vida.

La geografia amb què el Mazin topògraf fonamenta sempre l’anàlisi ens recorda que Barcelona és una terra entre dos rius, el Llobregat i el Besòs, com la Mesopotàmia on va néixer en Mazin, entre el Tigris i l’Èufrates.

Publicat per: Albert Muñoz