Havia d’anar des de la plaça de les Glòries fins al campus nord de la UPC, on hi ha la seu del Centre d’Innovació del Transport, el CENIT, per parlar amb el seu director sobre l’aplicació de la innovació i la tecnologia al transport en general i a la millora de la mobilitat a la ciutat. Vaig anar i tornar en bus, quasi una hora de trajecte amb el número 7. No sé com es pot solucionar, però anar d’una punta a l’altra de la ciutat és una excursió que t'has de pendre amb calma.
www.diaridebarcelona.cat
De solucions n’hi ha moltes, diu Francesc Robusté, falta que es vulguin i es puguin aplicar. Començant per la sincronització semafòrica, donant preferència als autobusos, regular l’entrada de vehicles a les rondes quan hi ha congestió, fer servir la plataforma del tramvia per la circulació d’autobusos exprés, creant parades de taxi intel•ligents o carrils multiús. I no totes les solucions passen necessàriament per la tecnologia punta. Un exemple són les parades dobles d’autobús, que hi ha a un tram de la Diagonal perquè aquests vehicles no hagin de fer cua per carregar i descarregar passatgers. Està clar que és una mesura que millora la circulació però no és suficient. La línia número 7, la que vaig agafar jo per anar a fer l'entrevista, passa per aquest tram de la Diagonal. Vaig tardar una hora. Quan hagués tardat sense les parades dobles?
Publicat per: Maria Font
divendres, 3 d’abril del 2009
"La regulació de l'accés a les rondes s'hauria d'haver aplicat fa temps"
Etiquetes de comentaris:
Tecnovisions
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada