dilluns, 13 d’octubre del 2008

Les 'Altres Barcelones' de Dani Cortijo

Avui al Diari de Barcelona hem encetat la secció de bloggers. Cada dilluns ens acostem a l’autor d’un blog que estigui relacionat amb la ciutat. Per obrir el foc ens trobem amb en Dani Cortijo. Ell és l’autor del blog Altres Barcelones; un racó de la xarxa on en Dani explica curiositats, llegendes i història viva de la ciutat; empremtes que el temps ha dibuixat a les parets i que l’atzar ha volgut que ens arribessin fins avui.



Quedem amb en Dani sota l’arc de la plaça de Sant Felip Neri. Fa una tarda plujosa; tot i això convida a perdre’s una estona pel cor de la ciutat vella. Seguim el terrible rastre del bombardeig del 30 de gener de 1938 que va devastar la plaça i va deixar els murs esquitxats de metralla. (Algun guia desconsiderat explica encara avui que aquí s’hi afusellava gent...) Parlem dels referents, amb Josep Maria Huertas Claveria al capdavant.

Passegem per l’exterior de la Seu resseguint les marques a les pedres; ens aturem al carrer Paradís on hi ha les magnífiques columnes romanes del Temple d’August. En Dani em diu que com surten a la Lonely Planet, els turistes hi paren tots; és una llàstima que molts barcelonins ni sospitin de la seva existència.

Decidim tornar a Sant Felip Neri a fer l’entrevista, on la gent de l’hotel Neri ens facilita la infraestructura. Em quedo amb la idea que hi ha moltes barcelones amagades que paga la pena descobrir, i estic de sort, perquè sembla que en Dani les coneix prou bé. Em diu que alguna vegada en tornar d’una nit de festa ha portat els amics a fer una ruta per descobrir la Barcelona més amagada. La seva vocació (i passió!) seria explicar totes aquestes anècdotes a nois i noies de la ciutat. I em diu que els barcelonins hauríem de fixar-nos més en les veus de la nostra pròpia ciutat.

Altres barcelones em sembla un blog interessantíssim, fet per un apassionat de la ciutat amb qui he tingut la sort de conversar una estona. Respectar i deixar constància de les empremtes que el temps grava a les parets d’una ciutat em sembla la millor manera d’estimar-la.

Entrada feta per: Rafael Luján

1 comentari:

Dani ha dit...

Hola!
Trobo que ha quedat molt bé!

Ara només em queda convidar a tots els que passeu per aquí a visitar el weblog i després tornar a sortir al carrer per reviure les històries.