dimecres, 22 d’octubre del 2008

Barcelona sobre tres rodes


www.diaridebarcelona.cat

Malgrat totes les facilitats que ens ha donat la gent de GoCar, ens ha costat rodar aquest vídeo. La Patricia, de GoCar, em va advertir que, si volíem entrevistar usuaris, el dia que més n'hi ha és diumenge. Però, és clar, jo no sóc turista i, per a mi, diumenge és festa. Així que hi anem dimarts cap al migdia, que de bon matí han sortit vuit cotxes i abans de dinar sempre en torna algun.

Muntem la càmera i esperem. Gravem imatges dels cotxes, del local, de tothom que treballa aquí. Però només aconseguim parlar amb la parella anglesa, Tristan Atkins i Susannah Jones, que tornen poc després d'haver marxat amb el GoCar per solucionar un problema mecànic. No ve ningú més, així que marxem a dinar.

A la tarda hi torno jo sol. Entrevisto el responsable del negoci, en Damien Harris. Marxa algun altre cotxe. N'arriba un altre, però... és la mateixa parella del matí! Bé, seguiré esperant. Em miro les tarifes de GoCar (35 euros la primera hora, 99 euros tot el dia) i sospito que els turistes voldran aprofitar el dia. Jo també ho faria. Però tard o d'hora hauran de tornar el cotxe, no? I aquí tanquen a les 21:00h... efectivament, a partir de les vuit comencen a arribar tots (per l'ordre en què apareixen al vídeo): Laura Rada, romanesa; Roberto Rizk, brasiler; Cassio Zanjoná, també brasiler; Jennifer Armstrong i Tiffany Vik, canadenques de Vancouver, i Betty Sarquis, mexicana de Monterrey. Tots em diuen que el trànsit és millor que a la seva ciutat.

Ningú ha tingut cap problema circulant per Barcelona i tots recomanen l'experiència del GoCar, així que un altre dia hi tornem amb l'Helena -la becària del Diari- i enregistrem un GoCar circulant des d'un altre. La veritat és que és fàcil i còmode moure's sobre tres rodes. Si ho heu provat, què us sembla?

Entrada feta per: Albert Muñoz