dilluns, 20 d’octubre del 2008

El caçador d'històries

Vaig arribar gairebé per casualitat (com la majoria de coses que et trobes a internet) al Barcelona Times Bloc. Un títol original que barreja la crònica quotidiana de la ciutat amb aquest “Times” que li aporta un toc de seriositat britànica i un peculiar sentit de l’humor. Darrera la pàgina hi ha la feina incansable d’en Guillem Carbonell.



Potser influenciats pel “Times” londinenc, sonen les 5 quan ens trobem amb en Guillem a la porta de l’Ateneu Barcelonès -on els periodistes del diari sembla que ja comencem a ser coneguts-. Ell és un dels motors de l’Ateneuesfera, una tertúlia de bloggers barcelonins que es troben periòdicament a la seu del carrer Canuda per debatre “amb total llibertat sense un ordre del dia”, em diu en Guillem.

Durant l’entrevista em confessa que per fer el blog, no es deixa mai a casa ni la càmera digital ni la bicicleta de butxaca. Té un ull clínic per transformar en entrades un munt de coses quotidianes que tots haurem vist centenars de vegades però que ens passen desapercebudes. Jo el definiria com un caçador d’històries amb vocació de cronista ciutadà.

Passegem per La Rambla. M’ensenya un cartell escrit a mà que hi ha penjat en una ocelleria: "Estimats visitants. Aquesta és una ciutat on la gent viu i treballa, no un parc temàtic. Les botigues de la Rambla tenen 150 anys d'història. Abans que arribéssiu érem molt feliços. Sisplau, mostreu una mica de respecte a la ciutat i als seus ciutadans". En Guillem el va descobrir un dia mentre passejava per la Rambla i en Quim Monzó el va esmentar a la seva columna de La Vanguardia.

M’acomiado d’en Guillem content d’haver descobert qui hi ha darrera d’aquest Barcelona Times Bloc. Una altra pàgina interessant que he afegit a la llista. Dilluns que ve seguirem passejant amb noves històries. T’hi apuntes?

Entrada feta per: Rafael Luján